FAQ
-
Opcje i systemy
Stage 1 – bezpieczny poziom strojenia, można pozostawić w stanie roboczym DPF. EGR SCR i pozostałe systemy. Tylko programowanie jednostki sterującej silnika.
Stage 2 – mocniejszy poziom strojenia. Jego celem jest uzyskanie maksymalnej mocy. Zaleca się usunięcie wszystkich systemów środowiskowych.
DPF – to jest opcja do usunięcia DPF. Filtr cząstek stałych, nazywany często w skrócie DPF (z ang. diesel particulate filter) lub FAP (z fr. filtre à particules), to część montowana w układzie wydechowym silnika wysokoprężnego.
EGR – to jest opcja do usunięcia EGR. Zawór EGR, czyli zawór układu recyrkulacji spalin (z ang. Exhaust Gas Recirculation), jest elementem odpowiedzialnym za cofanie części spalin do układu dolotowego.
Vmax – jest to opcja usunięcia limitu maksymalnej prędkości.
VSA – jest to opcja umożliwiająca usunięcie klap wirowych kolektora dolotowego.
DTC – usuwanie błędów w sterowniku silnika. Błędy nie będą widoczne, nawet jeśli problem będzie nadal występował.
AdBlue – to jest opcja do usunięcia SCR. SCR (Selektywna Redukcja Katalityczna) jest to system oczyszczania spalin przeznaczony do redukcji tlenków azotów w emitowanych spalinach. Jest on złożony z układu czujników i aparatury sterującej katalizatorem spalin w układzie wydechowym pojazdu.
TVA – to jest opcja do usunięcia przepustnicy.
Immo – to jest opcja do wyłączenia immobilizera.
StartStop – to jest opcja do wyłączenia systemu Start/Stop.
Decat – to jest opcja do wyłączenia kontroli katalizatora.
ColdStart – opcja do wyłączenia trybu podgrzewania katalizatora.
Maf – opcja do wyłączenia czujnika masowego przepływu powietrza.
SportDisp – kalibracja zegarków sportowych.
CVN – obliczenie sumy kontrolnej. CVN (Calibration Verification Number) to specjalna suma kontrolna, która służy do sprawdzenia autentyczności kalibracji w jednostce sterującej. Zgodność z CVN zasadniczo nie wpływa na działanie ECU. Jeżeli CVN nie odpowiada wartości oryginalnej, silnik i jednostka sterująca mogą nie być objęte gwarancją producenta.
CHK – obliczenie sumy kontrolnej. Jeśli ta suma kontrolna nie będzie prawidłowa, silnik nie uruchomi się lub nie będzie działał prawidłowo.
Readiness – to jest kod gotowości, zestaw 8 bitów, z których każdy odpowiada jednemu „układowi” monitorowanej emisji w samochodzie wyposażonym w system OBD-II. Kiedy wszystkie bity gotowości wskazują Pass, oznacza to, że wszystkie systemy zostały sprawdzone, a pojazd przeszedł test pomyślnie. Kody gotowości korygujemy (zawsze OK) niezależnie od aktualnego stanu systemu.
HotStart – niektóre modele samochodów mają problem z rozruchem na gorąco. Naprawiamy ten problem programowo.
ExhFlap – to jest opcja do wyłączenia klapy wydechowej. Klapa wydechowa to zawór montowany w ostatnim tłumiku, a głównym zadaniem tej części jest zmniejszenie hałasu podczas zimnego rozruchu.
GPF – opcja do wyłączenia GPF/OPF. Filtr GPF (ang. Gasoline Particulate Filter) lub OPF (niem. Ottopartikelfilter) to co do zasady takie samo urządzenie, jakie od ponad 20 lat znamy z silników Diesla (DPF lub FAP).
Evap – opcja do wyłączenia systemu Evap. System pochłaniania oparów paliwa ze zbiornika; rozwiązanie stosowane w samochodowych układach zasilania w celu redukcji emisji oparów paliwa ze zbiornika do otoczenia.
SAP – opcja do wyłączenia systemu SAP. Układ wtrysku powietrza wtórnego ma za zadanie oczyszczać pozostałości spalin. Jest to zawór pozwalający na pobranie świeżego powietrza z kolektora dolotowego i skierowanie go bezpośrednio do wydechu.
Pop&Bang – Pop & bangs, znane również jako crackles, burbles, shooting flames lub exhaust overrun, to efekt dźwiękowy, który jest coraz bardziej popularny w świecie tuningu samochodowego. Polega on na wydaniu eksplozji z układu wydechowego po zmniejszeniu obrotów silnika, co daje wyjątkowy dźwięk wystrzałów lub trzasków.
AGS – wyłączenie AGS. Active Grille Shutter (AGS) to system mechatroniczny, który spełnia kluczową funkcję selektywnego zezwalania lub ograniczania przepływu powietrza poprzez automatyczne otwieranie i zamykanie żaluzji w oparciu o zapotrzebowanie w czasie rzeczywistym.
Ori – oryginalny plik sterownika silnika.
Nox – opcja wyłączenia czujnika NOX.
1T – wyłączenie czujnika temperatury turbiny, czyli EGT.
Inspection – czasami po usunięciu DPF samochód nie przechodzi testu emisji. Możemy zmienić program sterowania silnikiem, aby emisje były normalne. Program służy wyłącznie do przeprowadzania przeglądów technicznych.
-
BMW
Bosch EDC16C31
DPF – trzeba odłączyć czujnik różnicy ciśnień i czujniki temperatury DPF. Trzeba wymienić / zresetować DPF za pomocą urządzenia diagnostycznego.
EGR – trzeba odpiąć / zaślepić magistrale(przewód) podciśnienia, bo przetwornica ciśnienia często się psuje.
VSA – trzeba wypiąć wtyczkę silnika klap kolektora ssącego.
TVA – trzeba wypiąć wtyczkę.
Vmax- można usunąć ogranicznik albo ustawić żądaną wartość.
LSU – czujnik musi być odłączony.
MAF – czujnik musi być odłączony.
DTC-usuwanie kodów błędów z oprogramowania według numerów BMW.
Inspection – modyfikacja oprogramowania w celu przejścia testu emisji spalin.
CHK – obliczenie sumy kontrolnej.Bosch EDC16C35/CP35
DPF – trzeba odłączyć czujnik różnicy ciśnień i czujniki temperatury DPF. Trzeba wymienić / zresetować DPF za pomocą urządzenia diagnostycznego.
EGR – trzeba odpiąć / zaślepić magistrale(przewód) podciśnienia, bo przetwornica ciśnienia często się psuje.
VSA – trzeba wypiąć wtyczkę silnika klap kolektora ssącego.
TVA – trzeba wypiąć wtyczkę.
Vmax- można usunąć ogranicznik albo ustawić żądaną wartość.
LSU – czujnik musi być odłączony.
MAF – czujnik musi być odłączony.
DTC-usuwanie kodów błędów z oprogramowania według numerów BMW.
Inspection – modyfikacja oprogramowania w celu przejścia testu emisji spalin.
Readiness – stan gotowości monitorów OBD.
Original – oryginalny plik sterownika.
CHK – obliczenie sumy kontrolnej.Bosch EDC17C06
DPF – trzeba odłączyć czujnik różnicy ciśnień i czujniki temperatury DPF. Trzeba wymienić / zresetować DPF za pomocą urządzenia diagnostycznego.
EGR – trzeba wypiąć wtyczkę.
VSA – trzeba wypiąć wtyczkę silnika klap kolektora ssącego.
LSU – czujnik musi być odłączony.
Vmax- można usunąć ogranicznik albo ustawić żądaną wartość.
DTC-usuwanie kodów błędów z oprogramowania według numerów BMW.
Inspection – modyfikacja oprogramowania w celu przejścia testu emisji spalin.
Readiness – stan gotowości monitorów OBD.
Original – oryginalny plik sterownika.
CVN – obliczenie specjalnej sumy kontrolnej CVN.
CHK – obliczenie sumy kontrolnej.Bosch EDC17CP02
DPF – trzeba odłączyć czujnik różnicy ciśnień i czujniki temperatury DPF. Trzeba wymienić / zresetować DPF za pomocą urządzenia diagnostycznego.
EGR – trzeba wypiąć wtyczkę.
VSA – trzeba wypiąć wtyczkę silnika klap kolektora ssącego.
TVA – trzeba wypiąć wtyczkę.
Vmax- można usunąć ogranicznik albo ustawić żądaną wartość.
LSU – czujnik musi być odłączony.
DTC-usuwanie kodów błędów z oprogramowania według numerów BMW.
Inspection – modyfikacja oprogramowania w celu przejścia testu emisji spalin.
Readiness – stan gotowości monitorów OBD.
Original – oryginalny plik sterownika.
CVN – obliczenie specjalnej sumy kontrolnej CVN.
CHK – obliczenie sumy kontrolnej.Bosch EDC17C41
DPF – trzeba odłączyć czujnik różnicy ciśnień i czujniki temperatury DPF. Trzeba wymienić / zresetować DPF za pomocą urządzenia diagnostycznego.
EGR – trzeba wypiąć wtyczkę.
VSA – trzeba wypiąć wtyczkę silnika klap kolektora ssącego.
TVA – trzeba wypiąć wtyczkę.
Vmax- można usunąć ogranicznik albo ustawić żądaną wartość.
LSU – czujnik musi być odłączony.
DTC-usuwanie kodów błędów z oprogramowania według numerów BMW.
Inspection – modyfikacja oprogramowania w celu przejścia testu emisji spalin.
Readiness – stan gotowości monitorów OBD.
Original – oryginalny plik sterownika.
SportDisp – kalibracja zegarków sportowych BMW.
CVN – obliczenie specjalnej sumy kontrolnej CVN.
CHK – obliczenie sumy kontrolnej.Bosch EDC17C50/56
DPF – trzeba odłączyć czujnik różnicy ciśnień i czujniki temperatury DPF. Trzeba wymienić / zresetować DPF za pomocą urządzenia diagnostycznego.
EGR – trzeba wypiąć wtyczkę.
VSA – trzeba wypiąć wtyczkę silnika klap kolektora ssącego.
TVA – trzeba wypiąć wtyczkę.
Vmax- można usunąć ogranicznik albo ustawić żądaną wartość.
LSU – czujnik musi być odłączony.
DTC-usuwanie kodów błędów z oprogramowania według numerów BMW.
Inspection – modyfikacja oprogramowania w celu przejścia testu emisji spalin.
Readiness – stan gotowości monitorów OBD.
Original – oryginalny plik sterownika.
SportDisp – kalibracja zegarków sportowych BMW.
AdBlue – trzeba wypiąć wtyczkę sterownika SCR. Czujnik NOX i pompę adBlue można odłączyć. Czasami trzeba zakodować licznik i Head unit.
CVN – obliczenie specjalnej sumy kontrolnej CVN.
CHK – obliczenie sumy kontrolnej.Bosch EDC17CP45/49
DPF – trzeba odłączyć czujnik różnicy ciśnień i czujniki temperatury DPF. Trzeba wymienić / zresetować DPF za pomocą urządzenia diagnostycznego.
EGR – trzeba wypiąć wtyczkę.
VSA – trzeba wypiąć wtyczkę silnika klap kolektora ssącego.
TVA – trzeba wypiąć wtyczkę.
Vmax- można usunąć ogranicznik albo ustawić żądaną wartość.
LSU – czujnik musi być odłączony.
DTC-usuwanie kodów błędów z oprogramowania według numerów BMW.
Inspection – modyfikacja oprogramowania w celu przejścia testu emisji spalin.
Readiness – stan gotowości monitorów OBD.
Original – oryginalny plik sterownika.
SportDisp – kalibracja zegarków sportowych BMW. Tylko dla F.
AdBlue – trzeba wypiąć wtyczkę sterownika SCR. Czujnik NOX i pompę adBlue można odłączyć. Czasami trzeba zakodować licznik i Head unit. Tylko dla serii F.
CVN – obliczenie specjalnej sumy kontrolnej CVN.
CHK – obliczenie sumy kontrolnej.Bosch EDC17CP09
DPF – trzeba odłączyć czujnik różnicy ciśnień i czujniki temperatury DPF. Trzeba wymienić / zresetować DPF za pomocą urządzenia diagnostycznego.
EGR – trzeba wypiąć wtyczkę.
VSA – trzeba wypiąć wtyczkę silnika klap kolektora ssącego.
TVA – trzeba wypiąć wtyczkę.
Vmax- można usunąć ogranicznik albo ustawić żądaną wartość.
LSU – czujnik musi być odłączony.
DTC-usuwanie kodów błędów z oprogramowania według numerów BMW.
Inspection – modyfikacja oprogramowania w celu przejścia testu emisji spalin.
Readiness – stan gotowości monitorów OBD.
SportDisp – kalibracja zegarków sportowych BMW.
Original – oryginalny plik sterownika.
AdBlue – trzeba wypiąć wtyczkę pompę adBlue.
CVN – obliczenie specjalnej sumy kontrolnej CVN.
CHK – obliczenie sumy kontrolnej.Bosch MD1CP002 / MD1CP032
DPF – trzeba odłączyć czujnik różnicy ciśnień i czujniki temperatury DPF. Trzeba wymienić / zresetować DPF za pomocą urządzenia diagnostycznego.
AdBlue – trzeba wypiąć wtyczkę sterownika SCR i czujnika NOX. Pompa adBlue może być odłączona. Czasami trzeba zakodować licznik i Head unit.
EGR – trzeba zaślepić EGR albo zostawić podlączony sprawny zawór EGR. Nie można po prostu wypiąć wtyczkę uszkodzonego zaworu EGR. W przypadku usunięcia DPF należy zaślepić drugi zawór EGR.
VSA – trzeba wypiąć wtyczkę silnika klap kolektora ssącego.
TVA – trzeba wypiąć wtyczkę.
Vmax- można usunąć ogranicznik albo ustawić żądaną wartość.
LSU – czujnik musi być odłączony.
DTC-usuwanie kodów błędów z oprogramowania według numerów BMW.
Inspection – modyfikacja oprogramowania w celu przejścia testu emisji spalin.
Readiness – stan gotowości monitorów OBD.
Original – oryginalny plik sterownika.
SportDisp – kalibracja zegarków sportowych BMW.
CVN – obliczenie specjalnej sumy kontrolnej CVN.
CHK – obliczenie sumy kontrolnej.Bosch MD1CS001
DPF – trzeba odłączyć czujnik różnicy ciśnień i czujniki temperatury DPF. Trzeba wymienić / zresetować DPF za pomocą urządzenia diagnostycznego.
AdBlue – trzeba wypiąć wtyczkę sterownika SCR i czujnika NOX. Pompa adBlue może być odłączona. Czasami trzeba zakodować licznik i Head unit.
EGR – trzeba zaślepić EGR albo zostawić podlączony sprawny zawór EGR. Nie można po prostu wypiąć wtyczkę uszkodzonego zaworu EGR. W przypadku usunięcia DPF należy zaślepić drugi zawór EGR.
VSA – trzeba wypiąć wtyczkę silnika klap kolektora ssącego.
TVA – trzeba wypiąć wtyczkę.
Vmax- można usunąć ogranicznik albo ustawić żądaną wartość.
LSU – czujnik musi być odłączony.
DTC-usuwanie kodów błędów z oprogramowania według numerów BMW.
Inspection – modyfikacja oprogramowania w celu przejścia testu emisji spalin.
Readiness – stan gotowości monitorów OBD.
Original – oryginalny plik sterownika.
SportDisp – kalibracja zegarków sportowych BMW.
CVN – obliczenie specjalnej sumy kontrolnej CVN.
CHK – obliczenie sumy kontrolnej.Bosch ME7.2
Decat – sonda lambda musi być odłączona.
Evap – dezaktywacja oprogramowania systemu evap. Trzeba wypiąć wtyczkę.
Sap – Dezaktywacje programowe układu wtrysku powietrza wtórnego. Trzeba wypiąć wtyczkę.
Vmax- można usunąć ogranicznik prędkości.
CHK – obliczenie sumy kontrolnej.
DTC-usuwanie kodów błędów z oprogramowania według numerów BMW.Bosch ME9.2
Decat – sonda lambda musi być odłączona.
Evap – dezaktywacja oprogramowania systemu evap. Trzeba wypiąć wtyczkę.
Vmax- można usunąć ogranicznik prędkości.
DTC-usuwanie kodów błędów z oprogramowania według numerów BMW.
Original – oryginalny plik sterownika.
CHK – obliczenie sumy kontrolnej.
VSA – trzeba wypiąć wtyczkę silnika klap kolektora ssącego.Bosch MEV17.4.6
Decat – sonda lambda musi być odłączona.
Evap – dezaktywacja oprogramowania systemu evap. Trzeba wypiąć wtyczkę.
DTC-usuwanie kodów błędów z oprogramowania według numerów BMW lub EOBD.
CHK – obliczenie sumy kontrolnej.Bosch MEVD17.x.x
Decat – sonda lambda musi być odłączona.
Evap – dezaktywacja oprogramowania systemu evap. Trzeba wypiąć wtyczkę.
ExhFlap – dezaktywacja programowa klapy wydechowej. Trzeba wypiąć wtyczkę.
DTC- usuwanie kodów błędów z oprogramowania według numerów BMW.
ColdStart – wyłączenie trybu przegrzania katalizatora.
Vmax- można usunąć ogranicznik albo ustawić żądaną wartość.
AGS – trzeba wypiąć wtyczkę. Po wyjęciu wtyczki silnika należy otworzyć lub wyjąć żaluzje.
Readiness – stan gotowości monitorów OBD.
StartStop – Dezaktywacja programowa funkcji Start/Stop.
SportDisp – kalibracja zegarków sportowych BMW.
CVN – obliczenie specjalnej sumy kontrolnej CVN.
CHK – obliczenie sumy kontrolnej.Bosch MG1
Decat – sonda lambda musi być odłączona.
Evap – dezaktywacja oprogramowania systemu evap. Trzeba wypiąć wtyczkę.
ExhFlap – dezaktywacja programowa klapy wydechowej. Trzeba wypiąć wtyczkę.
DTC- usuwanie kodów błędów z oprogramowania według numerów BMW.
ColdStart – wyłączenie trybu przegrzania katalizatora.
Vmax- można usunąć ogranicznik albo ustawić żądaną wartość.
AGS – trzeba wypiąć wtyczkę. Po wyjęciu wtyczki silnika należy otworzyć lub wyjąć żaluzje.
Readiness – stan gotowości monitorów OBD.
SportDisp – kalibracja zegarków sportowych BMW.
Original – oryginalny plik sterownika.
GPF – czujnik ciśnienia i temperatury musi być odłączony.
CVN – obliczenie specjalnej sumy kontrolnej CVN.
CHK – obliczenie sumy kontrolnej.Siemens/Continental MS41
Immo – dezaktywacja programowa immobilizera.Siemens/Continental MS42
Decat – sonda lambda musi być odłączona.
DTC- usuwanie kodów błędów z oprogramowania według numerów BMW.Siemens/Continental MS43
Decat – sonda lambda musi być odłączona.
Vmax- można usunąć ogranicznik prędkości.
Evap – dezaktywacja oprogramowania systemu evap. Trzeba wypiąć wtyczkę.
Sap – Dezaktywacje programowe układu wtrysku powietrza wtórnego. Trzeba wypiąć wtyczkę.
DTC- usuwanie kodów błędów z oprogramowania według numerów BMW.Siemens/Continental MS45
Decat – sonda lambda musi być odłączona
DTC- usuwanie kodów błędów z oprogramowania według numerów BMW.Siemens/Continental MSS65 / MSS52 / MSS54
DTC- usuwanie kodów błędów z oprogramowania według numerów BMW.
Decat – sonda lambda musi być odłączonaSiemens/Continental MSD80 / MSD81
Decat – sonda lambda musi być odłączona.
Evap – dezaktywacja oprogramowania systemu evap. Trzeba wypiąć wtyczkę.
ExhFlap – dezaktywacja programowa klapy wydechowej. Trzeba wypiąć wtyczkę.
DTC- usuwanie kodów błędów z oprogramowania według numerów BMW.Siemens/Continental MSD85 / MSD87
Decat – sonda lambda musi być odłączona.
Evap – dezaktywacja oprogramowania systemu evap. Trzeba wypiąć wtyczkę.
ExhFlap – dezaktywacja programowa klapy wydechowej. Trzeba wypiąć wtyczkę.
DTC- usuwanie kodów błędów z oprogramowania według numerów BMW.
ColdStart – wyłączenie trybu przegrzania katalizatora.
Vmax- można usunąć ogranicznik albo ustawić żądaną wartość.Siemens/Continental MSV70
Decat – sonda lambda musi być odłączona.
DTC- usuwanie kodów błędów z oprogramowania według numerów BMW.
Vmax- można usunąć ogranicznik albo ustawić żądaną wartość.Siemens/Continental MSV80 / MSV90
Decat – sonda lambda musi być odłączona.
DTC- usuwanie kodów błędów z oprogramowania według numerów BMW.
Vmax- można usunąć ogranicznik albo ustawić żądaną wartość.
Evap – dezaktywacja oprogramowania systemu evap. Trzeba wypiąć wtyczkę.